دين وفطرت

چرا برای غیر مسلمانان اجازه ندارند وارد مسجد الحرام شوند؟

 

چرا برای غیر مسلمانان اجازه ندارند وارد مسجد الحرام شوند؟ آیا این دستور قران کریم است؟

پاسخ:

متاسفانه بعضی مسلمانها دستورات خدای متعال را اشتباه فهمیده و یکی از این اشتباهات همان این قانون جعلی است که شما سبب آن را سوال کردید. البته در باره منع مشرکین به مسجد الحرام آیه ای در کتاب خدا وجود دارد. ولی بفرمایید همان آیه را بخوانیم و ببینیم خدای متعال چه می فرماید:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلَا يَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شَاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ

“اي كساني كه ايمان آورده‏ ايد مشركان ناپاكند لذا نبايد پس از امسال نزديك مسجد الحرام شوند و اگر از فقر مي‏ترسيد خداوند شما را از فضلش، هر گاه بخواهد، بينياز مي‏سازد خداوند دانا و حكيم است.(توبه 28)

بنابر این آنان که بر ممنوعیت ورود کافران به مسجدالحرام ادعا کردند ، بر این آیه تکیه می کنند.  ولی این آیه اشاره به مشرکانی است که پیمان حدیبیه را به هم زدند و در باره آنان در اول  سوره توبه ذکر شده است. چون حرف “ال”  که دراول کلمه “الْمُشْرِكُونَ”  وجود دارد نشان می دهد که خطاب به گروهی است نه به تمام مشرکین و غیر مسلمانان.

بنابر این حکم ممنوعیت ورود غیر مسلمانان به شهر مکه و علی الخصوص به مسجد الحرام در قران کریم وجود ندارد

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید