دين وفطرت

“چگونه حسینی شویم؟”

سوال:

سلام استاد. چکار کنیم تا شخصیتی مانند امام حسین باشیم و “حسینی” شویم؟

پاسخ:

علیکم سلام

دوست  عزیز. از سوال شما معلوم می شود که شما هنوز دین اسلام را بخوبی ادراک نکرده اید. ابتدا باید از خود شما  سوال کنید که چرا باید “حسینی” شوید و چرا نمی گویید “چگونه مسلمان شویم؟” و حسینی بودن یعنی چی؟  به طور کلی امام حسین کیست و چرا آن شخصیت به شهادت رسید؟

کسانی  که می خواهند امام علی وحسن و حسین  و دیگر اصحاب رسول خدا را الگوی خویش قرار دهند، ضروری است، ابتدا آنها را بخوبی بشناسند، از ویژ گی ها و خصایص اخلاقی و برنامه ها و اهدافی را که آنان در زندگی به آنها اهتمام می ورزید، آگاهی پیدا کنند.

اگر کمی در زندگی آنها دقت شود، روشن می شود که راه آنها راه قران کریم بود، نه راه خود آنها.  آنها جز قران کریم راه دیگری نداشتند. آنها “حسینی، حسنی، علوی” نبودند بلکه قرانی بودند و با دستورات قران زندگی می کردند. چرا حسین ابن علی به شهادت رسید؟ باید زندگی  امام حسین را بررسی کنید و او را بشناسید، باید تحلیل کنید، خواهید دید که امام حسین در راه احیای دستوارت خدای متعال شهید شده است. مشکل بعضی از مذاهب از جمله اهل تشیع همین است که راه حسین را ترک کرده و نام حسین را گرفتند.

نکته دیگری که در همین راستا باید متذکر شود این است که حسین ابن علی مسلمانان را به سوی کتاب خدا دعوت می کرد و در این راه نیز به شهادت رسید. چنانچه در تاریخ می خوانیم آن حضرت  در نامه ای که به اهل  بصره نوشت می گفت:

“فَاِنِّی اَدْعُوکُمْ اِلی اِحْیاءِ مَعالِمِ الْحَقِ وَ اِماتَةِ الْبِدَعِ”

من شما را به زنده کردن نشانه های حق و نابود کردن بدعت ها می خوانم

کسی که مسلمان است در قبال ایمان و دین اش وظیفه ای دارد که شناختن و انجام دادن آن برایش اولویت دارد. بنابراین وظیفه شما حسینی بودند نیست وظیفه شما مسلمان بودن است.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید