دين وفطرت
یک پرسش در باره زنا

یک پرسش در باره زنا

یک پرسش در باره زنا
سوال: با عرض سلام و تشکر از اطلاعات جالب و به دور از تعصب، و حقیقت گرا یی که در این سایت به اشتراک می گذارید. من پسر جوان مجردی هستم. چند وقتی است که با خانمی جوان آشنا شده ام و همدیگر را دوست داریم. برخی اوقات رابطه صمیمی بین مان اتفاق می افتد، ولی نزدیکی نکرده ایم. آیا این رابطه زنا محسوب می شود؟
جواب: زنا یعنی، زن و مرد بدون عقد نکاح با هم رابطۀ جنسی داشته باشند. این رابطه به معنی دخول است.
تماسهایی جنسی که بدون انجام فعل دخول باشد هم زنا محسوب می شود، اما انجام آن – جزای مادی ندارد. پیامبر(ص) در احادیثی راجع به زنای دست و زنای چشم بحث می کند. مثال: “زنای چشم، نگاه کردن است.” (بخاری، استئزان، 12)
خداوند نه تنها زنا کردن را بلکه نزدیک شدن به آن را نیز حرام خوانده است.
“به زنا نزدیک نشوید چونکه کاری بسیار زشت و راه بدی است.”
نزدیک شدن به این عمل حرام است باید بلافاصله توبه کرده و تا روز ازدواج از این کار دوری کنید. تا قبل از ازدواج روزه گرفتن را توصیه می کنیم. چون روزه داری نفس انسان را تربیت می کند. پیامبر(ص) چنین می فرماید:
“ای جوانان! هر کس از شما امکان مادی داردبلافاصله ازدواج کند. و هر کس موقعیت مادی نداشت روزه بگیرد. چونکه روزه گرفتن شهوت درون او را می شکند.” (بخاری، نکاح، 3، مسلم نکاح 1)

نظریه ها

  • سلام آیه 5 و 6 و 7 سوره مومنون بر جلوگیری از چه گناهانی آمده ؟آیا فقط زنا یا سه گناه زنا و لواط و نزدیکی با حیوانات.لطفا با توضیح پاسخ بدید .پیشاپیش ممنون

    • و علیکم السلام

      محفظ فروج همان طوری که شما اشاره کردید انواع نزدیکی های غیر مشروع را در بر می گیردسوره نسا آیه های 15 و 16 در باره همجنسگرایی می باشد.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید