دين وفطرت
باز هم در باره محاسن مردان

باز هم در باره محاسن مردان

 

با عرض سلام مجدد

لطفا به سوالات زير پاسخ دهيد ؟

1.چرا قاعده (در اصل امر براي وجوب است مگر مع القرينه)براي قرآن صدق مي کند و لي براي احاديث خير ؟

2.وقتي که شما ميگوييد در اصل فتواي ما در محور قران کريم است خوب همان قران است که به ما دستور مي دهد که با فرمان پيامبر صلي الله و عليه و سلم مخالفت نکنيم خداوند در سوره نور آيه 63 مي فرمايند :

آنان كه با فرمان او مخالفت مي‌كنند ، بايد از اين بترسند كه بلائي ( در برابر عصياني كه مي‌ورزند ) گريبانگيرشان گردد ، يا اين كه عذاب دردناكي دچارشان شود ( اعم از قحطي و زلزله و ديگر مصائب دنيوي ، و دوزخ و ديگر شكنجه‌هاي اخروي ) . ‏

مگر حديث (خالفوا المشرکين  وفروا الحي و احفو الشوارب ) که در صحيح بخاري آمده است فرمان پيامبر اسلام صلي الله و عليه و اله وسلم نيست  ؟

 با تشکر

[email protected]

جواب:

و علیکم السلام و رحمة الله

دوست گرامی:

1.     ما در زمانی زندگی می کنیم که دیگر احادیث صحیح (چه در کتب صحاح چه در کتاب های دیگر) به ندرت پیدا می شود. إذا التبس علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم علیکم بالقرآن» که اگر می‌خواهید فتنه را خنثی کنید به سراغ قرآن بیایید.

2.    خداوند متعال حفط کردن قرآن را از هر گونه تحریف وعده داده  اما احادیث را نه؛

3.    فرضا اگر حدیث صحیح هم باشد، باید بدانیم آیا آن را در مقام رسول گفته یا نبی (در باره این در پایگاه ما مطلب مفصلی نوشته شد) ؛

4.    در حدیثی که شما آوردید " خالفوا المشرکين  وفروا الحي و احفو الشوارب" به نظر ما اصلا صحیح نمی باشد، مگر باید در ظاهر با مشرکین مخالفت کرد؟! مخالفت در اعتقاد و ایمان است نه در ظاهر. فرضا اگر حرفتان درست باشد، پس اولی آن است که هیچ لباس مشترکی با مشرکین نباید داشته باشیم! از طرف دیگر مگر نمی بینید چه قدر مشرک ریش دار وجود دارد؟!

5.    مشکل ما این نیست که نمی خواهیم از پیامبر اطاعت کنیم، فقط در صدور آن آیا واقعا از خود رسول الله است یا نه، شک داریم.

6.    ما سنت پیامبر را نه منبع شریعت ، بلکه پیرو شریعت می دانیم، لذا محور اصلی ما قرآن کریم می باشد. چون تنها منبع شریعت قرآن کریم است.

7.     یاد تان نرود امروزه مشرکان به ظاهر مسلمان فراوان هستند، پس نباید گول ظاهر را خورد.

8.    مشکلات مسلمین امروز – دور شدن آنان از قرآن کریم است، لذا مع الأسف با مباحث غیر مفید مثل ریش و ابرو شلوار … خود را سرگرم می کنند.

امیدرایم برادر ارجمند، از پاسخ ما قانع شده باشید.

الجهد منا و توفیق من الله!

نظریه ها

  • انتقادی که بنده میتونم از شما بگیرم این است بدون تحقیق دارید فتوا صادر میکنید مگر نمی بینید روزی چند نفر سایت شما را بازدید می کنند این به ضرر شماست مثلا به عنوان مثال میتونم به شستن پا ها برای وضو که تاکید شده است بدون تحقیق یه چیز بی ربط به پیامبر صلی الله و علیه و اله و سلم نسبت میدهید که اصل و اساسی در شریعت محمدی ندارد در کل آن چیزی که به نفع شماست قبول میکنید و آن چیزی که با نظر شما سازگاری ندارد به همین سادگی ردش میکنید قران به صراحت میگوید پاها یتان را بشورید نه مسح کنید اگر از یه بچه کوچک 5 ساله هم بپرسید پاها را بشوید بهتر است یا مسح کنید میگوید پاهایتان را باید بشوید تعصب را کنار بگذارید و برای یه بار دیگر هم شده به ذهنتان رجوع کنید و چیزی بگوید که با عقل و منطق سازگار باشد به این سایت هایی که براتون معرفی کردم حتما یه سری بزنید حتما حقیقت براتون روشن میشود سعی کنید آخرت خود را آباد کنید از خدا بترسید و بدون تحقیق فتوا صادر مکنید
    بخصوص سایت عقیده و اسلام تکس
    انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید