دين وفطرت

آیا  در بهشت احساس گرسنگی و تشنگی وجود دارد؟

چرا در بهشت ​​خوردنی و آشامیدنی وجود دارد در حالی که غذای دنیا هدف مشخصی دارد،  چون خوردن و آشامیدن انرژی بدن انسان  را برای زندگی و انجام وظایف خود فراهم می کند، مگر در بهشت ​​گرسنگی وجود دارد که اهل جنت  نیاز به خوردنی  داشته باشند؟

پاسخ:

ناگفته پیداست که انسان نه تنها برای رفع گرسنگی خود بلکه برای تفریح نیز می خورد. بنابراین، انسان همیشه به دنبال غذای لذیذی است که دوست دارد، نه صرفاً غذایی که گرسنگی او را برطرف کند. این جهان  بر اساس درگیری مثبت و منفی، کار می کند و لیکن در مقایسه با این جهان در بهشت ​​گرسنگی و تشنگی و احساس بدبختی وجود ندارد. خدای متعال بهشت را آنچنان آفریده است که فهم انسان اعماق مفهوم آن را ادراک نمی کند و هر چه فكر انسان با آن اوج مى گيرد و پرواز مى كند به گرد آن نمى رسد.

اگر  در آیات مربوطه تدبر کنیم درمی‌ آییم که اهل بهشت ​​برای رفع هوس می‌خورند و می‌نوشند نه برای گرسنگی و تشنگی و نیازهای  دیگر.

در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود:

﴿وَأَمْدَدْنَاهُمْ بِفَاكِهَةٍ وَلَحْمٍ مِمَّا ‌يَشْتَهُونَ﴾ [الطور: 22]

و همواره از انواع ميوه‏ ها و گوشتها – از هر نوع که بخواهند – در اختيارشان مي گذاريم!

﴿وَفَاكِهَةٍ مِمَّا يَتَخَيَّرُونَ. وَلَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا ‌يَشْتَهُونَ﴾ [الواقعة: 20-21]

و ميوه‏ هائي از هر نوع كه مايل باشند. و گوشت پرنده از هر نوع كه بخواهند.

﴿إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي ظِلَالٍ وَعُيُونٍ. وَفَوَاكِهَ مِمَّا ‌يَشْتَهُونَ. كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ﴾ [المرسلات: 41-44]

افراد با تقوي در سايه‏ هاي (درختان بهشتي) و در ميان چشمه‏ ها قرار دارند. و ميوه‏ هائي از آنچه مايل باشند. بخوريد و بنوشيد گوارا، اينها در برابر اعمالي است كه انجام مي‏داديد. ما اينگونه نيكوكاران را جزا مي‏دهيم.

﴿ادْخُلُوا الْجَنَّةَ أَنْتُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ تُحْبَرُونَ. يُطَافُ عَلَيْهِمْ بِصِحَافٍ مِنْ ذَهَبٍ وَأَكْوَابٍ وَفِيهَا مَا ‌تَشْتَهِيهِ الْأَنْفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ وَأَنْتُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴾ [الزخرف: 70-71]

﴿ لَهُمْ مَا ‌يَشَاءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ﴾ [ق: 35]

هر چه بخواهند در آنجا براي آنها هست و نزد ما نعمتهاي اضافي ديگري است

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید