دين وفطرت
اعتراض به صدا و سیما

اعتراض به صدا و سیما

با سلام

چند روزی از پخش برنامه پایتخت 3 نگذشته که متاسفانه نام گذاری دو بازیگر با ظاهرهایی مضحک با نام های مقدس "رحمان" و "رحیم" اسباب  و بازیچه توهین و شوخی و مضحکه شده است.

برای اینکه به نام های مقدس خدا مانند نام مقدس " نقی " توهین نشود و ملعبه دست خواننده هتاک نگشته و همچنین تکه کلام شوخی و بازیچه دست نا اهلان نگردد می بایست نسبت به نامگذاری و پخش این نام های از این سریال تجدید نظر شده و مراتب اعتراض اهل دین به این نوع رفتارها توسط رسانه ها منتشر گردد .

این حرکت به صورت خود جوش توسط عده ای از جوانان مذهبی با تماس با واحد 162 صدا و سیما و همچنین تماس با رسانه ها و دفتر مراجع دنبال می شود

خواهشمندیم شما هم این مطلب را توسط رسانه خود منتشر نمائید .

[email protected]

جواب:

 و علیکم السلام

به کاربر گرامی که این دغدغه را دارد، عرض تشکر و تقدیر داریم.

بله، در صدا و سیما نباید کوتاه اندیشی در مسائل مرتبط به مقدسات رخ دهد، مخصوصا در صدا و سیما جمهوری اسلامی.

رحمان – اسم خداوند است که غیر از او کسی نمی تواند این اسم را داشته باشد. اما رحیم  را می شود به بندگان خدا هم اسم نهاد. شایسته نیست برای این به قهرمانان فیلم که نقش آنچنانی دارند، این دو اسم از اسما حسنی الهی انتخاب کنند. مخصوصا وقتی دو اسم – رحمان و رحیم کنار یک دیگر باشند، غیر از خداوند تو ذهن چیز دیگر نمی آید.

ما به عنوان یک مؤسسه علمی پژوهشی از دست اندرکاران صدا و سیما خواهش می کنیم، دقت لازم را داشته باشند، تا از این گونه کاستی ها جلوگیری شود.

 

نظریه ها

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید