دين وفطرت

با “ترنسها” چگونه رفتار کنیم؟

با عرض سلام و خسته نباشید

سوالی خدمتتان داشتم: آیا دوست بودن با  کسی که ترنس است اشکالی دارد؟

پاسخ:

علیکم السلام

ترنس به کسانی گفته می‌شود که جنسیت آنها با جنسیتی که با آن به دنیا آمده، مطابقت ندارد. بعنوان مثال ممکن است شخص با اندام جنسی مرد متولد شده باشد اما خود را یک زن بداند یعنی ویژگی‌های رفتاری و ظاهری‌اش شبیه یک زن باشد و بیشتر به رفتارها و ویژگی‌های زنانه علاقه‌مند باشد.

به طور کلی ما نمی توانیم رابطه خود را با افرادی که مرتکب گناه بزرگی می شوند، از جمله تراجنسی ها، قطع کنیم. چون ما نه از خود مردم بلکه از گناهانی که آنها مرتکب شدند باید خودداری نماییم و باید در هر فرصتی که به با آنها در تماس هستیم در مورد گناهان آنها اطلاع بدهیم که شاید هدایت شوند. فرض کنید اگر تمام روابط با آنها قطع نماییم  چگونه دین خدا را به آنها تبلیغ خواهیم کرد؟

در دین ما  تشویق به کار های خوب و تذکر در مورد کار های بد امر به معروف و نهی از منکر نامیده می‌شود که خدای متعال در کتاب خود در باره آن به ما  دستور می دهد.

وظیفۀ ما این است که این دستور را به همه آنها برسانیم. لوط علیه السلام به چنین جامعه ای فرستاده شد. قوم لوط آلوده به رذائل اخلاقی زیادی بودند، و از جمله اعمال بد آن قوم عمل زشت و شنیع همجنس بازی بود. عمل قوم لوط به گونه‌ ای زننده بود که در میان هیچ قوم و ملتی سابقه نداشت. چنان که حضرت لوط به آنها می فرمود: إِنَّکمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَهَ مَا سَبَقَکم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ -«شما کار بسیار زشتی انجام می‌دهید که احدی از مردم جهان، قبل از شما آنها را انجام نداده است.»

ولی حضرت لوط آنها را ترک نمی کرد و همواره سعی داشت آنها را از بدی هایی که انجام می دهند دور کند. البته  حضرت لوط هر چه آنها را نصیحت کرد، در دل آن آلودگان و منحرفان اثر ننمود.

 

 

 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید