دين وفطرت
خرید و فروش اقساطی طلا

خرید و فروش اقساطی طلا

خرید و فروش اقساطی طلا

سوال: آیا قسطی (با کردی کارت) می توان طلا خرید؟

جواب: خرید و فروش قسطی طلا جایز نمی باشد. پیامبر(ص) در خرید و فروش طلا شرط نقد بودن پول، و تحویل در آن واحد طلا را شرط گذاشته است. در طول تاریخ، نمونه های فراوانی از خرید و فروشهای ساختگی، که سبب ربا  شده است مشاهده می شود.

به همین دلیل خرید و فروش طلا با کردی کارت، ممکن است باعث ایجاد بهره و ربا شود به همین دلیل جایز نیست. برای مثال اگر کسی به مقدار 1000 دلار طلا خریده باشد و هر ماه بابت آن 100 دلار قسط پرداخت کند، اگر آن فرد طلا را نقد خریده بود باید 950 دلار می داد. در این صورت 950 دلار خرید کرده ولی 1000 دلار مقروض شده که این مابقی بهره محسوب می شود.

نظریه ها

  • با سلام. میخواستم بدونم پرداخت خمس و زکات در اسلام به چه معناست؟  چرا با وجود اینکه زکات خیلی در قران تاکید شده و بارها بدنبال بپا داشتن نماز آمده است، باز کمتر بدان اهمیت داده میشود و در عوض پرداخت خمس خیلی ضروری شمرده میشود؟ممنون و خسته نباشید

    • و علیکم السلام

      ما معتقد هستیم که خمس فقط متعلق به غنائم جنگ است.لذا فقط یک بار در سوره انفال آمده است. اما زکات این طور نیست. در باره زکات یک مقاله خواهیم نوشت انشا الله تعالی 

      متشکر از توجه شما

  • سلام

    پس تمام وام های بانکی و تسهیلات مسکن و غیره باید حرام شند، چون همه بهره میگیرن، و دیگه آدم باید با این چند غاز که در میاره بسازه و بسوزه و بعد هر چند سال یکبار، یک دونه بار بخره، اونم تازه، وقتی پولش جمع میشه، قیمت ها دیگه 4 برابر شدند، و باید 4 برابر دیگه هم صبر کنه، و دو باره قیمت ها مثل چی میرن بالا، و در نتیجه هیچ کی به هیچی نمیرسه، پس خرید طلا و هر چیز دیگه بصورت قسطی جایز باید باشه، و الا خیلی ها هیچی نمیتونن بخرن.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید