دين وفطرت
سؤال شما در باره ریش گذاشتن

سؤال شما در باره ریش گذاشتن

سؤال شما در باره ریش گذاشتن

پرسش:  سلام الله بر شما

واقعا دوستتان دارم از اينكه به سوالات بنده پاسخ می دهید استادان عزیز ببخشید خیلی مزاحمتان شدهام واقعا روم نمیشه بیشتر از این مزاحمتون بشم ولی یه سوال دیگر هم داشتم اگر این سوال رو چواب بدید دیگه من کاملا قانع می شوم وسوالم هم به این صورت است که احادیثی که از درباره ریش روایت شده اند از نظر متن با کجای قرآن اشکال دارند لطفا در این باره

 توضیح دهید ؟

ممنونم تشکر از شما

جزاک الله خیرا کثیرا

       أرسام خدايي

[email protected]

پاسخ:  و علیکم السلام و رحمة الله

احادیث در باره ریش و یا چیزی  دیگری که متعلق با ظاهر انسان است (مثل رنگ لباس، مدل آن، بلند یا کوتاه بودن مو… ) ما به  عنوان حدیث صحیح که باید به آن عمل شود، قبول نمی کنیم. علت این هم در تعارض بودن این نوع احادیث  با روح قرآن است.  در هیچ جای غیر از مشخص کردن حدود الهی ، مثلا در آیه متعلق به حجاب، قرآن دیده نمی شود که گفته شود ظاهر چنین و چنان باشد. بر عکس آیه تأکید بر آن دارد که لباس تقوی بهترین لباس است.  باز هم تکرار می کنیم، مشکل مسلمانان همین است که روح و اصل اسلام را رها نموده، به فروعات دین تمسک کردند.  مدل لباس ها با مرور زمان عوض می شود، و مسلمانان روز هم مطابق با عرف زمانشان عوض خواهند شد و این امر طبیعی است. آیا حق داریم بگوییم که پیامبر اسلام این طور لباس نمی پوشید پس مسلمانان متقی باید از این نوع لباس پوشیدن اجتناب کنند؟!

ریش داشتن یا نداشتن نباید ملاک تشخیص تقوا باشد که نیست!  

از توجه شما و دعا خیرتان سپاس گذاریم. موفق باشید!

نظریه ها

  • بسی جای تأسف است شما احادیث صحیح پیامبر صلی الله علیه وسلم را قبول ندارید ومیخای با دین مردم بازی کنی ریش گذاشتن یه فریضه است وهر کس منکر حدیث باشد در اشتباه بسیار سنگینی است لطفا بدون تحقیق مردم را گمراه نکنید

  • لعنت الله علی الکاذبین
    لعنت الله علی الفاسقین
    لعنت الله علی الکافرین
    لعنت الله علی الظالمین

    • با سلام

      چون توضیح دادن را بعد از این همه اضافی دیدیم

       

  • خوب باشه اما منظور از آیه 4 سوره تین چیست این رو برای من تشریح کنید؟ لطفا این آیه را تفسیر کنید ؟

    • با عرض سلام

      در تفسیر آیه مذکور نظرما این است که خداوند می فرماید ما انسان را در أحسن تقویم یعنی ما انسان را در بهترين صورت و نظام آفريده‏ايم. و منظور از آن نه فقط  وجود و اندامش، بلکه فطرت پاک است. لذا در ادامه آیه می فرماید که ثم رددناه اسفل سافلین سپس او را به پائين‏ترين مرحله باز گردانديم.  و سپس می فرماید: مگر كساني كه ايمان آورده‏اند و اعمال صالح انجام داده‏اند كه براي آنها پاداشي است قطع ناشدني! یعنی اگر انسان  از آن بهترین قوامی که خداوند آفرید درست استفاده نکرده، به پایینترین مرحله فرستاده می شود و اگر بر عکس خوب استفاده کند و مطابق فطرت سالم عمل کند، یعنی ایمان بیاورد، اعمال صالح انجام دهد، به پاداشی قطع نشدنی خواهد رسید.

       

       

       

  • جزاک الله خیرا کثیرا
    نظرتان از نظر بنده کاملا درست است .چرا که انسان ها از لحاظ فطری به پایین ترین نقطه و پیت ترین نقطه می ریند نه از نظر جوارح.

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید