دين وفطرت
مرگ مؤمن و وسوسه شیطان

مرگ مؤمن و وسوسه شیطان

مرگ مؤمن و وسوسه  شیطان

برخی می گویند که شیطان در موقع فرا رسیدن مرگ به مؤمن نزدیک شده، او را وسوسه می کند. در اثر این وسوسه مؤمن می تواند ایمان خود را از دست داده از دنیا برود. سؤال این است: آیا قبل از مرگ واقعا شیطان وسوسه می کند که از ایمان خارج شویم؟

قرآن کریم می فرماید که کسی زندگی با ایمان داشته در موقع ای که مرگش فرا می رسد،  دیگر شیطان نمی آید سراغش، بلکه فرشتگان به او نزدیک می شوند و مژده بهشت را می دهند:

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ [1]

در حقيقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست ‏سپس ايستادگى كردند فرشتگان بر آنان فرود مى ‏آيند [و مى ‏گويند] هان بيم مداريد و غمگين مباشيد و به بهشتى كه وعده يافته بوديد شاد باشيد.

در آیه دیگر می فرماید:

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ [2]

كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده و نماز بر پا داشته و زكات داده ‏اند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى ‏شوند.



[1]  فصلت 30؛

[2]  بقره 277؛

نظریه ها

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید