دين وفطرت
پرفسور عبد العزیز بایندر پاسخ می دهد (غیر مسلمین و بهشت).

پرفسور عبد العزیز بایندر پاسخ می دهد (غیر مسلمین و بهشت).

پرفسور عبد العزیز بایندر پاسخ می دهد (غیر مسلمین و بهشت).

آیا غیر مسلمانان می توانند اهل بهشت باشند؟

جواب: هر کسی در این دنیا در یک اندازه از بهشت فاصله دارد. اگر دو نفر باشند که یکی پول دارد و دیگری نه، آیا مسؤلیت هر دو مثل هم است؟

کسی که توانایی مالی بیشتر دارد، مسؤلیت بیشتری دارد. خداوند دین را فطرت معرفی می کند. این یعنی دین – قانون طبیعت است.  به این خاطر جبر را انسان نمی پذیرد. هر جای دنیا بودن آدم خوب سخت تر است. هر کسی که درست کار باشد، به بهشت خواهد رفت. اگر با قرآن کریم اتمام حجت شده باشد، (مثل کسی که توانایی مالی دارد نسبت به فرد فقیر) مسؤلیت بیشتر دارد. کسی که به قرآن ایمان آورده اما به آن عمل نکند و مطابق آن زندگی نکند، با کسی که خلاف فطرت سالم باشد هیچ فرقی نمی کند و جهنمی می شود. از طرف دیگر کسی که  (اتمام حجت نشده) طوری زندگی کند که با آیات الهی در طبیعت سازگار باشد، فطرت سالم داشته و درست کار بوده، بهشتی خواهد شد. صرفا مسلمان بودن یا نبودن این را تعیین نمی کند.

نظریه ها

  • سلام علیکم و رحمت الله و برکاتۀ و بعد استاد محترم آیا معنی این حرف شما اینست که اشخاصی که به قرآن و آخرت و پیغمبر صلی الله علیه وسلم ایمان نداشته باشند هم به بهشت میروند؟

  • نظر به کدام دلیل این را ادعا دارید لطفاّ درین مورد دلیل قناعت بخشی از قرآن و سنت صحیح پیغمبر صلی الله علیه وسلم ارایه بدارید   تشکر.

    • وعلیکم السلام دلیل قرآنی آیه ذیل است:

         وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَا نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ [الأعراف : 42]

      و كساني كه ايمان آورند و عمل صالح انجام دهند – هيچكس را جز به اندازه توانائيش تكليف نمي‏كنيم – اهل بهشتند و جاودانه در آن خواهند ماند.

  • استاد گرامی باعرض سلام. دررابطه بانظر یکی از دوستان که  درمورد رفتن غیر مسلمانان به بهشت سوال پرسیده اند شما به آیه 47 اعراف استناد کرده اید درحالیکه این آیه صراحتا شرط ایمان را با عمل صالح ملاک رفتن به بهشت قرارداده اند. لطفا توضیح بیشتری دهید

    • وعلیکم السلام

      شرط ایمانی که در آیه آمده ایمان به خداوند و آخرت است. 

مارا از مدیای مجازی متوانید دنبال بکنید